1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است
کتاب جدید درباره شهید بهشتی منتشر شد

هفت مقاله در شناخت اندیشه سیاسی شهید بهشتی

در ادامه انتشار مجموعه کتاب های درباره شهید آیت الله دکتر بهشتی (از جمله اسلام و مقتضیات زمان از دیدگاه شهید بهشتی و شناخت اندیشه های اجتماعی شهید بهشتی به کوشش صدیقه قاسمی، آزادی مترقی در اندیشه شهید بهشتی نوشته رحمت مهدوی و بازگشت «از» بهشتی، بازگشت «به» بهشتی نوشته محمد سروش محلاتی)  توسط  نشر نهادگرا ، کتاب « هفت مقاله در شناخت اندیشه سیاسی شهید بهشتی» نوشته دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی توسط نشر نهادگرا و با همکاری بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی منتشر شد.

در مقدمه این کتاب به قلم نویسنده آمده است: 

“مجموعه مقالاتی که در این کتاب می خوانید، نوشتارهایی است که طی بیست سال اخیر درباره وجوه گوناگون اندیشه شهید آیت الله دکتر بهشتی نگاشته ام؛ دو دهه ای که به علت مسئولیتی که در اداره بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت االله دکتر بهشتی داشته ام، امکان آشنایی بیشتر و نزدیک تر با آثار به جای مانده از او را برایم فراهم ساخته است. نخست این که مقالات را به همان صورت که منتشر شده است آورده ام و تحول در قلم و نگرشم در طول زمان را دخالت نداده ام؛ به استثنای تغییرات اندکی که در برخی از آن ها اعمال گردیدهاست وبیشتر به جایگزینی منابع منتشر نشده با نسخه منتشر شده آن پس از تألیف اصل مقاله مربوط می شود. دوم،‌همان طور که همواره گفته ام، با وجود نسبتی که با شهید بهشتی دارم، سعی کرده ام اندیشه او را فارغ از این نسبت بررسی و معرفی کنم. و بالاخره این که نقد اندیشه های این اندیشمند تأثیر گذار دوران ایران معاصر را نه تنها سزاوار می شمارم، بلکه با روش و منش علمی و فکری او سخت سازگار می دانم. تنها شرط فایده مندی چنین نگارش چنین نقد هایی، آشنایی کامل و جامع با مجموعه آثار اوست تا از دایره انصاف خارج نشود. امید دارم آنجه در این نوشتار ها آمده، در این راه سودمند افتد.  ”

 

در این کتاب هفت مقاله با موضوع هایی حول شناخت اندیشه سیاسی شهید بهشتی آمده است که به صورت زیر می باشند:

  • زندگی و زمانه
  • منزلت انسان در نظام سیاسی اسلام از دیدگاه شهید بهشتی
  • ماهیت انسان: نقطه تماس نو اندیشی دینی و اندیشه تجدد؛ نگاهی به اندیشه سیاسی و اجتماعی شهید بهشتی
  • مبانی انسان شناختی تربیت دینی در اندیشه مؤلفان کتاب های تعلیمات دینی(۱۳۴۹-۱۳۵۷)
  • تقدم معرفت شناختی اخلاق در دین و تأثیر آن در دیدگاه شهید بهشتی درباره عدالت
  • بایسته های بازخوانی متن دینی از دیدگاه شهید بهشتی
  • شهید بهشتی و لیبرالیسم

این کتاب دارای ۲۴۸ صفحه به قیمت ۲۰۰۰۰ تومان موجود می باشد.

برای تهیه این کتاب با نشر نهادگرا (شماره تماس : ۰۲۱۸۸۹۰۵۶۷۴-۰۲۱۸۸۹۰۵۶۰۷) و یا این بنیاد (شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۶۳۵۰۰) تماس حاصل نمایید.

 


دیدگاه‌ها