1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است
تک گفتارهای موضوعی

عوامل موفقیت یک نهضت

«نهضت اسلام از نظر ايدئولوژيك، نهضت جامع و كاملي بود و به تمام سؤالاتي كه در زمان نهضت مطرح مي‌شد جوابي قاطع داد؛ جواب‌هايي واقع‌بينانه و راه‌حل‌هايي مفيد و عملي. از رهبري كسي برخوردار بود كه از ابتدا به كار خود ايماني قاطع و همتي بلند و بردباري و پشتكار فراوان داشت. رهبري كه خود در تمام مراحل نهضت شركت كرد و در تحمل مشكلات با ساير مردم واقعاً‌ سهيم و شريك بود، نه رهبري كه يك گوشه بنشيند و فرمان بدهد تا ديگران انجام دهند. به علاوه اين نهضت در يك نوع خلاء سياسي و اجتماعي به وجود آمد. اين‌ها عوامل عادي امر است.»

عوامل موفقیت یک نهضت بخشی از مجموعة گفتاری از شهید آیت الله دکتر بهشتی است که در آخرین شنبة هر ماه میلادی در سال های 1345 – 1346 (1966- 1967) در مرکز اسلامی هامبورگ ایراد شده است. آخرین جلسة این مجموعه گفتاری به تاریخ 6 آبان 1346 (28 اکتبر 1967) با عنوان عوامل موفقیت یک نهضت برگزار شده که وی ضمن بحث از عوامل عادی موفقیت نهضت اسلام به موارد ذیل به طور صریح اشاره می کند: ایمان قاطع، لیاقت و کاردانی، عدم درماندگی، ملاحظة شرایط خاص سیاسی، جواب قطعی به مسائل روز، منادی آزادی بودن و پیدایش اسلام در یک خلاء سیاسی- اجتماعی.


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها
  • علی

    با سلام و تشکر از زحمات شما.
    لطفا شما هم یک کانال تلگرام راه اندازی کنید تا از این طریق راحتتر بتونیم از اخبار مربوط به شهید بهشتی و انتشار کتابهاشون با خبر بشیم. سایر بزرگان هم همین کار رو کردن. از طریق تلگرام کارها خیلی خیلی راحتتر انجام میشه. در حال حاضر داشتن کانال تلگرام برای اطلاع رسانی واقعا یه ضرورته، سریع و کم هزینه. ضمنا ما در قم هستیم. آثارتون رو به کتابفروشیهای بیشتری بدید لطفا. هم به کلبه شروق بدید هم به بوستان کتاب قم هم به دفتر نشر معارف و هم میتونید به خانه کتاب در چهار راه بیمارستان، روبروی بوستان کتاب. با تشکر

  • تیم تحریریه

    سلام و احترام.سپاس از توجه و توصیه های شما
    در حال حاضر می توانید آثار شهید بهشتی را از کتاب فروشی کلبه شروق تهیه فرمایید . قبل از مراجعه از موجودی کتاب مورد نظر اطلاع حاصل فرمایید.
    لینک کانال رسمی بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی در تلگرام
    https://telegram.me/shahid_beheshti