1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است
دوره آثار - 26

نظام اقتصادی در اسلام  (مباحث کاربردی)

اثری دیگر از مجموعه‌ی گفتارهاي شهيد آيت‌الله دكتر بهشتي درباره‌ی مباحث مختلف اقتصادي. در مجلد نخست این كتاب، مبانی نظری نظام اقتصادی اسلام از دیدگاه این اسلام‌شناس برجسته‌ی زمان ما مطرح شد. مجلد دوم، به مباحث کاربردی در اقتصاد اسلامی که بر همان مبانی پیش‌گفته استوار است پرداخته است.

بخش اول به متن سه جلسه‌ میزگرد تلویزیونی درباره‌ ابعاد و اصول اقتصادی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد. بعد از آن، دو بحث درباره‏ی مسئله‏ی زمین خواهد آمد: نخست گفتاری است که در سفر به کرمانشاه در استانداری آن استان و با حضور

عالمان دینی برجسته‌ی آن دیار در خصوص لایحه اصلاحات ارضی مصوب شورای انقلاب اسلامی و مبانی فقهی آن صورت پذیرفت، و مبحث دوم، متن سخنان شهید بهشتی در اولین سمینار سراسری هیئت‏های هفت‏نفره‏ی واگذاری زمین است. پس از آن، گفتگویی است که شهید بهشتی با نمایندگان کارگرانی که به دنبال اعلام آمادگی برای همکاری با حزب جمهوری، برای شور و مشورت درباره‌ی مسائل کارگری و چگونگی برگزاری اولین مراسم روز کارگر در دوران پس از انقلاب اسلامی، انجام داده بود. در پنجمین بخش کتاب حاضر، متن گفتاری با عنوان «ماليات در اسلام» است که حاصل سخنراني در سمينار اقتصاد اسلامي وزارت اقتصاد و دارایي است. سپس، متن گفتاری است با عنوان «بيمه‌هاي اجتماعي» كه در سمينار بيمه‌هاي اجتماعي ايراد گرديده است. بخش ششم، گفتاری است با عنوان «اقتصاد تعاونی». پایان‌بخش کتاب حاضر، گفتار و گفتگویی است که وزارت بازرگانی درباره‌ی تجارت داخلی و تجارت خارجی صورت پذیرفته است.

برای تهیه این کتاب می توانید به غرفه بنیاد  واقع در سالن شبستان اصلی، راهرو ۲۶، غرفه  ۲۳ در  سی و یکمین نمایشگاه بین المللی تهران مراجعه فرمایید .


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها