1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

کتاب «شهید بهشتی و معرفی اسلام در تراز جهانی» منتشر شد

کتاب «شهید بهشتی و معرفی اسلام در تراز جهانی» اثر حجت‌الاسلام مسیح مهاجری منتشر شد. این کتاب شامل متن یک سخنرانی است که با عنوان «شهید بهشتی و معرفی اسلام در تراز جهانی» در سال ۱۴۰۱ در کانون توحید در مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی ایراد شده، دو مصاحبه با عناوین «اصول حکمرانی از نگاه شهید بهشتی» و «شهید بهشتی و تفکر تشکیلاتی» و یک ضمیمه با عنوان «دفاع آیت‌الله خامنه‌ای از مهندس میرحسین موسوی در برابر تخریب‌ها» است که به تازگی در ۱۰۸ صفحه توسط انتشارات روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شده است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

وجود انسان‌های فوق‌العاده از نظر علمی، فکری، استعداد، مدیریت، خلاقیت، تقوا و صداقت، به همان اندازه که کمیاب است ارزشمند نیز هست. چنین افرادی در طول تاریخ همواره انگشت‌شمار بوده‌اند و هر وقت انسانی با این جامعیت یافت شود باید وجود او را از نعمت‌های الهی دانست.

یکی از خوشبختی‌های کسانی که در عصر حاضر زندگی کرده‌اند این است که با افرادی فرهیخته و برخوردار از جامعیت و معنویت که از مصادیق نعمت‌های الهی بودند هم‌عصر شدند. شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی یکی از این نعمت‌های الهی در عصر ما بود. اینکه معاصران تا چه اندازه توانستند از امتیازات وجودی شهید بهشتی برای ارتقاء مادی و معنوی جامعه بهره‌مند شوند نکته قابل تأملی است ولی تلاش برای معرفی ابعاد شخصیت او به نسل‌های بعدی از وظایف تمام کسانی است که دلسوز ایران و اسلام هستند.

در ادامه آمده است:

با توجه به شناخت بی‌واسطه‌ای که اینجانب از آیت‌الله بهشتی دارم، علاقمند هستم به خوانندگان محترم این کتاب اطمینان بدهم که مطالب ارائه شده در این مجموعه روایتگر واقعیت‌های شخصیت و عملکرد این بزرگمرد معاصر است و می‌تواند برای شناختن و شناساندن ابعادی از جامعیت وجودی ایشان مورد استناد قرار گیرد.


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها