1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

بررسی مبانی فکری آيت‌الله شهيد دکتر بهشتی

گزیده‌ی گفتارها و نوشتارهای سمینار تبیین اندیشه‌های شهید آیت‌الله بهشتی، ره، دانشگاه شیراز، 1 و 2 دی 1376

نشر: بقعه، تهران، 1377

نوبت چاپ: اول 1377
تیراژ: 3000 نسخه

تعداد صفحات: 224 ص

در اول و دوم دی‌ماه سال هزار و سیصد و هفتاد و شش گردهمایی علمی دو روزه‌ای با عنوان «سمینار تبیین اندیشه‌های شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی، ره» به ابتکار مدیریت دانشگاه شیراز، نهاد نمایندگی رهبری، با همکاری بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله بهشتی، ره، در شیراز برگزار شد و دانشجویان، دانش‌پژوهان و اساتید علاقه‌مند، در فضایی آکنده از مهر و شوق، به استماع سخنان دلنشینی نشستند که در بزرگداشت یاد و راه آن شهید والامقام ایراد شد.

گردهمایی مذکور به منظور شناخت منزلت شخصیتی که نام او بر تارک تاریخ و فرهنگ ایران معاصر می‌درخشد تشکیل شده بود. مقصود این بود که این بار به ایشان از زاویه‌ای متفاوت نگریسته شود. این بار باید غبار مظلومیتی دیگر از این چهره‌ی آشنای ناشناخته زدوده و گامی در جهت معرفی اندیشه‌های گرانبار آن اندیشمند فرزانه برداشته می‌شد. این سمینار باید نه به مسئولیت‌های گران و نقش ویژه‌ی آن عزیز در مجموعه‌ی رهبری نهضت اسلامی ایران و مقابله با استبداد خودکامگان، التقاط هوی‌پرستان، و جور متحجران، بلکه به تکریم اندیشه‌ای پویا و حیاتبخش می‌پرداخت که در جهت‌گیری انقلاب اسلامی تأثیری بس مهم، اما ناشناخته، داشته است. بنیاد نشر آثار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله بهشتی (ره) نیز، که در همین سال و به همین منظور تشکیل شده بود، دعوت دست‌اندرکاران صدیق و پرتلاش این گردهمایی را اجابت کرد و در حد توان به مشارکت در این مهم همت گماشت.

آنچه پیش رو دارید گزیده‌ای از پیام‌ها، گفتارها، و نوشتارهای ارائه شده در این گردهمایی است، که البته غالباً پس از پایان سمینار به توسط نویسندگانشان بازنگری شده و ویراستار این مجموعه نیز آنها را ویراسته است.


دیدگاه‌ها