1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است
مسیح مهاجری:

شهید بهشتی در اوج قدرت مظهر اعتدال بود

انسان اگر در قدرت باشد و در زمان قدرت اعتدال نشان بدهد ارزشمند است. شهید بهشتی در همان زمان که رئیس قوه قضاییه و در اوج قدرت بود اعتدال را رعایت می‌کرد و اگر قرار است بهشتی را مورد تکریم قرار دهیم و در این قبیل مجالس، یاد و خاطره ایشان و شهدای هفتم تیر رازنده نگهداریم باید التزام خود به خط اعتدال راحفظ کنیم

در سالروز شهدای هفتم تیر مراسم باشکوهی با حضور اقشارمختلف مردم، خانواده‌های شهدا، علما، نماینده ولی فقیه در مازندران، استاندار و نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع ساری برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و یکی از شهدای زنده هفتم تیر با اشاره به اینکه استان مازندران در فداکاریها سرآمد بوده است گفت: از جمله این فداکاری‌ها می‌توان به چهار شهید مازندران در فاجعه هفتم تیر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه قرآن مجید افراط و تفریط را مورد مذمت قرار می‌دهد گفت: امت اسلامی باید امت وسط باشد و گرایش به چپ و راست نداشته و اهل افراط و تفریط نباشد بلکه اهل اعتدال باشد. وی افزود: حدود ۳۵ سال است که چپ و راست را امتحان کرده‌ایم و درهر دو اینها افراط و تفریط دیده‌ایم و امروز آنچه مطلوب است، اعتدال است و انتخابات ۲۴ خرداد نشان داد که مردم خواستار اعتدال هستند و از افراط و تفریط بیزارند.

وی به چگونگی وقوع فاجعه هفتم تیر وعلل شهادت یاران امام در این فاجعه پرداخت و گفت: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد عده‌ای تلاش کردند انقلاب را در دست خود بگیرند و بطرف غرب ببرند. یکی از افراد غرب گرا بنی صدر بود و در کسوت ریاست جمهوری به همراه منافقین تلاش کردند نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و اگر این نام باقی می‌ماند پوسته‌ای باشد و محتوا نداشته باشد و درواقع شاه و ایادی او که بیرون رانده شده بودند به کمک امریکا و غرب از پنجره برگردند. در مقابل اینها امام(ره) قرارداشت و چون سران این خط انحرافی نمی‌توانستند با امام در بیافتند سراغ یاران امام می‌رفتند. ایادی ضد انقلاب چه چپ و چه راست معتقد بودند که باید یاران اصلی امام را از بین ببرند و قصد دشمنان همین بود که خاکریز اول یعنی یاران امام را از بین ببرند تا به امام برسند. اول ترور شخصیت کردند و این که امام فرمودند بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد بخاطر ترور شخصیت ایشان بود.

وی افزود: واقعا شهید مظلوم برای آیت‌الله بهشتی عنوان درستی است که از امام برای ایشان داریم. آقای بهشتی در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند. دشمنان چون از ترور شخصیت سودی نبردند و به جایی نرسیدند شروع کردند به ترور اشخاص و در هفتم تیر این ترور را انجام دادند و با انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی با این هدف که بزرگان نظام و یاران امام را از بین ببرند و فاتحه نظام و جمهوری اسلامی را بخوانند انجام دادند. این مبارزه اتحادیه چپ و راست و افراطیون صدر انقلاب علیه خط فقاهت بود که شهید بهشتی در رأس آن قرار داشت.

حجت الاسلام مهاجری در ادامه گفت خوشبختانه نقشه دشمنان نظام انقلاب اسلامی در فاجعه هفتم تیر نقش برآب شد به این معنا که بجای اینکه شهادت و این فاجعه باعث شود انقلاب اسلامی از بین برود و نظام جمهوری اسلامی براندازی شود، خون آقای بهشتی، این چهار شهید بزرگوار مازندران و دیگر شهدای هفتم تیر نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و منافقین منزوی شدند و خط امام رشد و حاکمیت پیدا کرد و نظام جمهوری اسلامی تقویت شد. شهادت‌ها همیشه به خط خدا و خط پیغمبر کمک می‌کند و این فاجعه دیدیم که افراط و تفریط متحد چپ و راست در مقابل امام و خط اعتدال ایستاد و این فاجعه را ببار آورد ولی شکست خورد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه گفت: آقای بهشتی در زمان خود علیرغم آن همه هجمه دشمنان و منحرفین همواره ملازم اعتدال بود.
وی به اعتدال شهید بهشتی در اوج قدرت اشاره کرد و گفت: انسان اگر در قدرت باشد و در زمان قدرت اعتدال نشان بدهد ارزشمند است. شهید بهشتی در همان زمان که رئیس قوه قضاییه و در اوج قدرت بود اعتدال را رعایت می‌کرد و اگر قرار است بهشتی را مورد تکریم قرار دهیم و در این قبیل مجالس، یاد و خاطره ایشان و شهدای هفتم تیر رازنده نگهداریم باید التزام خود به خط اعتدال راحفظ کنیم.

گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از ساری حاکی است مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در اکثر نقاط استان مازندران منجمله مسجد جامع چمازکتی شهرستان قائم شهر با شکوه خاصی برگزار و از شخصیت ارزشمند شهید مظلوم بهشتی و یاران باوفایش تجلیل به عمل آمد.

منبع


دیدگاه‌ها