1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

پاسداشت معرفت و شناخت/ مقاله دانش‌آموز افشاری از محصلان فعلی دبیرستان دین و دانش درباره شهید دکتر بهشتی

ما امروز اینجا جمع شده‌ایم که درباره مردی سخن گوییم که فخر ایران است و راه او راه ماست. ما جوانان دین و دانش، شهید دکتر بهشتی را همانند نوری می‌پنداریم که با او همسو شده‌ایم و این را می‌توان در تک تک کلاس‌ها و تخته سیاه‌ها و عشق معلمان دید که ما را همواره به سوی آرمان‌های بزرگ و بلندی هدایت می‌کنند

با سلام و عرض خیر مقدم خدمت حضار محترم و تبریک به مناسبت عید ولایت و امامت و برگزیدگی امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) به پیشوایی امت.

ما امروز اینجا جمع شده‌ایم که درباره مردی سخن گوییم که فخر ایران است و راه او راه ماست. ما جوانان دین و دانش، شهید دکتر بهشتی را همانند نوری می‌پنداریم که با او همسو شده‌ایم و این را می‌توان در تک تک کلاس‌ها و تخته سیاه‌ها و عشق معلمان دید که ما را همواره به سوی آرمان‌های بزرگ و بلندی هدایت می‌کنند. ما افتخار داریم که مردی مدیر، مدبّر و مدرس که سایة مردانگی‌اش را بر تمام ملت ایران و ایرانیان گسترانیده و تمام زندگی‌اش را صرف پیروزی اسلام و احیاء آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) کرده است و تمام توان و فکرش را صرف مردم کرد؛ به طوری که هر جا نام شهید دکتر بهشتی می‌آید همه از سخاوت، مردانگی و جسارت او یاد می‌کنند.

مدرسه دین و دانش مدرسه‌ای است که قدم‌هایی از جنس صلابت و غیورمردی جوانانی را در خود تجربه کرده که جان خود را فدای اسلام و با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرده‌اند. حقیقتاً‌ این جوانان شاگردان این سمبل شهادت و رادمری بودند که درس شهادت و دفاع از میهن عزیزمان را از او آموختند. و ما امید و توانمان را برای ادامه مسیر روشن و پویا و جاودان این شهید والامقام دکتر بهشتی بذل کرده‌ایم تا باعث سربلندی ایران سرافراز شویم. شهید دکتر بهشتی به ما درسی داد از ایثار، از خودگذشتگی و فروتنی که هر کدام مدرسه‌ای است که در آن مشق عشق را تدریس و راه و رسم عاشقی را می‌آموزد که فارغ‌التحصیلانی همچون مفتح‌ها، باهنرها و آن سربازان عاشق داشت. حال به امید روزی که ما جوانان ایران زمین راه و سیره شهید دکتر بهشتی را به تمام جهانیان انتقال دهیم و باعث آزادی و آزادگی جای جای این خاک شویم. یادی می‌کنیم از شهیدان عرصه عشق مدرسه دین و دانش، از جمله دانش‌آموزان شهید: اکبریان، افخمی، تاجیک، اعلایی، امیری، صادقی، عموتقی، ارشادی، اکبری، بابایوسفی، لوله‌چی، صفایی، کریم‌خوانی، صابری‌زاده، حدادحسینی، جبرانی، جلیل‌زاده، احمدآبادی، گلی، خلیلی‌ها که هر کدام سرمشقی هستند برای بهترزیستن. با امید موفقیت روزافزون برای ملت شریف ایران.


دیدگاه‌ها