1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است
مسئول آرشیو بنیاد حفظ و آثار اندیشه های دکتر بهشتی

هدف ما آشنايی مردم با افکار شهيد بهشتی است

مسئول آرشیو بنیاد حفظ و آثار اندیشه های دکتر بهشتی با اشاره به اینکه هدف این بنیاد ترویج افکار شهید دکتر بهشتی است گفت: بعد از 4سال خوشحالیم که دوباره در نمایشگاه حضور داریم و بازدیدکنندگان نیز از این حضور ابراز رضایت و خرسندی نموده اند

روح پور، مسئول آرشیو بنیاد حفظ و آثار اندیشه های دکتر بهشتی در گفتگو با خبرنگار لیزنا گفت:  از سال 78 تا 88   در نمایشگاه کتاب غرفه داشتیم و از سال 88 به بعد غرفه ای در نمایشگاه به ما تعلق نگرفت. در صورتی که ما اصلا کار سیاسی انجام نمی دهیم و فقط متون و سخنرانی های ایشان را به صورت کتاب منتشر می کنیم.

 

وی گفت: بیشتر هدف ما این است که مردم با افکار شهید بهشتی آشنا شوند و اطلاع داشته باشد چنین جایی وجود دارد و به افکار ایشان دسترسی داشته باشند، زیرا افکار ایشان گم شده است.

 

روح پور در ادامه گفت: بیشتر آثار این بنیاد نوارهای سخنرانی دکتر بهشتی، پایان نامه دکتر بهشتی، همایش های مربوط به ایشان است که به صورت کتاب منتشر می کنیم. جدیدترین اثری که منتشر شده تفسیر سوره حمد است. کل تفاسیر ایشان به صورت DVD نزدیک به 200ساعت است و هنوز به کتاب تبدیل نشده است. در نمایشگاه کتاب امسال فایل های صوتی ایشان نیز عرضه می شود.

 

وی بیان کرد: ما در موزه سرای شهید بهشتی (منزل شخصی ایشان) مستقر هستیم و هدفمان بیشتر ترویج و نشر آثار دکتر بهشتی، ارائه خدمات فکری به دانشجویانی که در این زمینه پایان نامه دارند، و برگزاری همایش های مربوط به ایشان است.

 

مسئول آرشیو بنیاد حفظ و آثار اندیشه های دکتر بهشتی  گفت: برای برگزاری همایش ها، مطالب از بنیاد حفظ و آثار اندیشه های دکتر بهشتی  ارائه می شود و بقیه کارها توسط بخش هایی که اعلام آمادگی می کنند صورت می گیرد. آخرین همایش سال 90 با همکاری دانشگاه مفید قم و با عنوان «نگاهی دوباره: دیدگاههای سیاسی، اقتصادی،اجتماعی شهید بهشتی» بود که برگزار نشد و مقالات این همایش در کتابی با همین عنوان منتشر شد.

 

وی ادامه داد: در سایت شهید بهشتی کتابهایی که قرار است منتشر شود آگاهی رسانی می شود. کتابها بعد از اینکه منتشر شدند بعد از 6ماه به صورت فایل پی دی اف در سایت قابل دانلود هستند. وی گفت قرار است سندهایی که در اختیار داریم؛ بررسی کنیم و در سطوح مختلف در سایت گذاشته شود و همچنین فایل های صوتی و  فیلم های دکتر بهشتی هم در این سایت به مرور قرار داده شوند. در حال حاضر سایت فیلتر شده است.

 

وی در پایان گفتگو بیان داشت: بعد از 4سال خوشحالیم که دوباره در نمایشگاه حضور داریم و بازدیدکنندگان نیز از این حضور احساس رضایت و خرسندی خود را اعلام نموده اند و فروش آثار ایشان نسبت به قبل از سال 88 چشمگیرتر بوده است.

 

گفتنی است، غرفه بنیاد حفظ و آثار اندیشه های دکتر بهشتی در انتهای راهرو 27 شبستان بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع شده است.

منبع: لیزنا


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها