1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

شاعران و هنرمندان در مراسم گرامی داشت هشتادوششمین سال زادروز آیت الله دکتر بهشتی در خانه موزه بهشتی

دکترعلیرضا بهشتی : ما دوم آبان را به یاد آقای بهشتی دور هم جمع شده ایم تا جنبه ای دیگر از ابعاد شخصیتی او را بشناسیم و یاد آقای بهشتی فقط در هفتم تیر خلاصه نشود

خانه موزه بهشتی مراسم بزرگداشت هشتاد و ششمین سال زادروز آیت الله دکتر بهشتی را با حضور خانواده ایشان، شاعران، نویسندگان و علاقه مندان برگزارکرد.

در ابتدای مراسم دکترعلیرضا بهشتی ضمن خوش آمد گویی به حاضران از اینکه خانه ای که خاطرات تلخ و شیرین زیادی از آن در ذهن دارد، محل تجمع علاقه مندان به آقای بهشتی شده است، اظهار خوشنودی کرد وگفت: ما دوم آبان را به یاد آقای بهشتی دور هم جمع شده ایم تا جنبه ای دیگر از ابعاد شخصیتی او را بشناسیم و یاد آقای بهشتی فقط در هفتم تیر خلاصه نشود.

در ادامه مراسم فرامرز علیخانی مدیرموزه شهید بهشتی ضمن اظهار خوشنودی از حضور میهمانان مراسم بزرگداشت آیت الله بهشتی گفت: شهید بهشتی از جمله متفکران و عالمانی است که با توجه به نیاز زمان و مکان سیاست ورزید، و اگر سیاست ورزید از اشتیاق خدمت بود نه تشنگی قدرت.

بزرگداشت دوم آبان زادروز آیت الله دکتر بهشتی با صحبت های دکتر منصور پهلوان استاد دانشکده الهیات ومعارف اسلامی دانشگاه تهران ادامه پیدا کرد. دکتر پهلوان در تحلیلی کوتاه کتاب « نقش آزادی در تربیت کودکان» نوشته آیت الله دکتر بهشتی را مورد نقد و بررسی قرار داد.

مراسم دوم آبان با اجرای سرود گروه کودک و نوجوان حال و هوای دیگری پیدا کرد، به طوریکه اجرای سرود « ائمه اطهار» و « ایران » مورد تشویق زیاد حضار قرار گرفت.

در ادامه وحید نیکخواه آزاد کارگردان و فیلمنامه نویس با ذکر خاطراتی از سالهای دانشجویی، از تاثیر گذاری شهید بهشتی بر شخصیت خودگفت.

نیکخواه آزاد گفت که شهید بهشتی به من به عنوان یک دانشجوی جوان 20 ساله اعتماد کرد و اجازه داد آن طورکه می خواهم تجربه کنم.

اهدای جوایز برندگان مسابقه نقاشی یکی از بخش های دیگر مراسم زاد روز آیت الله دکتر بهشتی بود. در این مسابقه که با همکاری مدرسه میقات برگزار شد از 64 نفر شرکت کنندگان 25 نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند. علاوه بر تقدیر از نفرات مرحله دوم به 3 نفر برگزیده جایزه ویژه اعطا شد. مهدی محمود اقدم مشاورحوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مصطفی رحماندوست شاعر کودک، دکتر علیرضا بهشتی فرزند آیت الله بهشتی ، فرامرز علیخانی مدیر موزه شهید بهشتی جوایز برندگان را به آنها اهدا کردند.

آخرین بخش مراسم بزرگداشت دوم آبان شعر خوانی و خاطره گویی مصطفی رحماندوست شاعر کودک بود. رحماندوست تعدادی از شعرهای کودکانه و منتشر نشده ی خود را برای حاضران خواند و خاطره ای ازآیت الله دکتر بهشتی تعریف کرد. رحماندوست گفت دردوره ای که هنوز نمی دانستم شعر من و زندگی ام به چه سمت و سویی خواهد رفت آیت الله دکتربهشتی به من گفت: ما نیازمند متخصص شعر و ادب کودک و نوجوان هستیم. و این جمله اثر زیادی بر انتخاب شعرکودک به عنوان حرفه­ی اصلی من داشت.

مراسم زادروز آیت الله دکتر بهشتی با پذیرایی از میهمانان به اتمام رسید.


دیدگاه‌ها