1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

یک افطاری ساده

 شهید بهشتی: کار درست را نباید از راه غلط انجام داد

همایش یک افطاری ساده به مناسبت سی و چهارمین سالگرد شهادت آیت اله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) و انقلاب در موزه شهید بهشتی برگزار شد.

11

در این مراسم که با حضور شخصیت­ های فرهنگی، مذهبی، ادبی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان خانه احزاب، خانواده شهید آیت اله بهشتی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، جنبه های مختلف شخصیت آیت اله دکتر بهشتی مورد بررسی قرار گرفت.

استاد محمود حکیمی نویسنده­ پیشکسوت و نام آشنا با ذکر خاطراتی از شهید بهشتی به جلسات نقد کتاب در خانه ایشان اشاره کرد و افزود: هر هفته چهارشنبه­ ها هر یک از ما با ارایه یک اثر داستانی تازه و یا یک نقد ادبی در جلسات شرکت می­کردیم و حضور در این جلسه­ ها مرا با نقد و نقد نویسی آشنا کرد.

پس از اجرای دو اثر تواشیح ویژه ماه مبارک رمضان توسط گروه الغدیر، حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و یار دیرین امام (ره) و شهید بهشتی با ذکر خاطراتی از شهید بهشتی و نحوه­ی مدیریت ایشان گفت: در سالهای مبارزه به شکل­های مختلف اعلامیه­ های حضرت  امام (ره) را به ایران ارسال می­کردیم. وقتی یکی از دوستان ما به عراق آمد کتابی را که اعلامیه­ ها در جلد آن جا سازی شده بود به او سپردیم تا به فردی مطمئن در ایران برساند. دوست ما متوجه جاسازی شدن اعلامیه ­ها در کتاب شده آنرا به اطلاع شهید بهشتی رسانده بود. شهید بهشتی در دیداری که با ایشان داشتم با برشمردن ارزش و ارج مبارزه و زحمات ما متذکر شدند که کار درست را نباید از راه غلط انجام داد. ما برای تثبیت ارزش­های انسانی و اسلامی  مبارزه می­کنیم، پس نباید با روشهای غلط آنرا از بین ببریم.

در ادامه جلسه نشست یک افطاری ساده عبدالجبار کاکایی شاعر معاصر کشورمان دو اثر خود را برای حضار قرائت کرد.

حجت الاسلام دکتر یداله حبیبی با تبیین خصوصیت مومنان از منظر قرآن کریم « حلم » را یکی از مهمترین این خصوصیات دانست و با ذکر فرازهایی از شخصیت آیت اله دکتر بهشتی ایشان را نماد یک مومن و یک مدیر موفق دینی دانستند.

در پایان مراسم با حضور دکتر احمد مسجد جامعی و عبدالحسین مختاباد از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی ، فرامرز علیخانی مدیر موزه شهید بهشتی و جمعی از مدیران و شخصیتهای فرهنگی از ماکت مرکز اسلامی هامبورگ به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس آن  رونمایی شد.


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها