1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است
مسیح مهاجری در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر

بهشتی حتی در قتلگاه خودش هم مظلوم است

 

مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سخنرانی مراسم سالگرد هفتم تیر که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در سرچشمه تهران برگزار می شود  با اشاره به آیات قران بخصوص آیه ۲۹ سوره فتح که به «اشدا على الکفار رحما بینهم » اشاره دارد، ویژگی بارز شهید بهشتی را نمونه ای از این آیه قران دانست و با بیان خاطره ای از دستگیری فرزند و همسر بنی صدر گفت: وقتی خبر دستگیری خانواده آقای بنی صدر به شهید بهشتی داده شد، ایشان بسیار ناراحت شدند و به آیت الله موسوی اردبیلی گفتند که همسر و فرزند آقای بنی صدر آزاد شوند آیت الله موسوی اردبیلی در ابتدا در برابر این خواسته شهید بهشتی مقاومت می کرد ولی بعد که ایشان از مقام ریاست قوه قضاییه به آیت الله موسوی اردبیلی دستور دادند ایشان پذیرفت و خانواده بنی صدر که در میان منافقین دستگیر شده بودند آزاد شدند.

29cf94a4fe0b14acdc06c1338d09fee7_XL

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه با اشاره به لیست انتخاباتی حزب جمهوری اسلامی برای انتخابات مجلس، یادآور شد: در آن مقطع زمانی شهید بهشتی توصیه کرد آقای حبیب الله پیمان در لیست انتخاباتی قرار بگیرد البته خود آقای پیمان این پیشنهاد را نپذیرفت. شهید بهشتی حتی قائل به گفت وگو با نهضت آزادی ایران بود ولی چون در دفتر سیاسی حزب جمهوری اسلامی با این موضوع مخالفت شد و شهید بهشتی هم به خرد جمعی اعتقاد داشت از این موضع عبور کردند.

وی در ادامه با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی در مراسم های مختلف سالگرد شهادت ایشان ، گفت: در این مکانی که امروز جمع شده ایم (یادمان شهدای انقلاب-سرچشمه تهران) کوچکترین اثری از شهید بهشتی نمی بینیم و باید بگویم بهشتی حتی در قتلگاه خودش هم مظلوم است.

چرا باید کسانی در مراسم سالگرد حادثه هفتم تیر سخنرانی کنند که کوچکترین ارتباطی با این حادثه و شهدای آن ندارند. چرا اجازه نمی دهند افرادی به مانند آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندان شهید بهشتی درباره هفتم تیر سخنرانی کنند؟ چرا از بیان واقعیات در هراس هستند؟

وی تأکید کرد : اگر افراد شایسته و شایسته گزین همانند شهید بزرگوار آیت الله بهشتی متکفل اوضاع در کشور نباشند و افراد متصف به چهار ویژگی توصیف شده در نامه امام علی علیه السلام امور را در دست نداشته باشند ، مسیر رشد و حرکت رو به کمال انقلاب اسلامی با دشواری و موانع روبرو خواهد شد .


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها
  • babak

    با سلام؛ خدا رو شاکریم که افراد حق بین و حقگویی همانند جناب مهاجری در جامعه هستند و تاریکی های ظلم و اختناق و دروغ را با اتوار ایمان و گفتار و کردار خود می شکافند