1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

میزبانی خانه موزه بهشتیان از هیئت علمی و دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه: به اهتمام معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه دومین یادوار «راست قامتان جاودانه تاریخ» برگزار گردید.

این مراسم که به مناسبت بزرگداشت مقام شامخ شهید دکتر بهشتی و یاران صدیق ایشان بود با حضور دکتر پیوندی ریاست دانشگاه، دکتر علیرضا بهشتی فرزند شهید دکتر بهشتی، دکتر خانی جزنی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر عرشی معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه، دکتر سلیمانی مدیر فرهنگی شهرداری منطقه ۳ تهران، جمعی از مسئولین، مدیران، اعضای هیأت علمی، همکاران و دانشجویان دانشگاه در روز یکشنبه ۱۱ تیر ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در خانه موزه این شهید بزرگوار برگزار شد.

دکتر پیوندی در ابتدای این مراسم با تأکید بر ضرورت ترویج سیره آیت الله بهشتی در محیط های آکادمیک گفت: بنا داریم تا در مراکز وابسته به دانشگاه، یاد و خاطره شهید بهشتی را همواره زنده بداریم و فراتر از اقدامات نمادین، از برکات آن شهید بزرگوار برای پیشرفت و تعالی دانشگاهمان بهره ببریم. بدون تردید نام شهید بهشتی برای دانشگاه ما مایه افتخار و سرمایه ای عظیم، تؤام با مسؤولیتی خطیر است.

در ادامه این مراسم فرزند شهید دکتر بهشتی ضمن عرض خیرمقدم بیان نمود: شهید بهشتی متعلق به همه ما است به همین علت منزل وی نیز متعلق به همه شما است. وی گفت: بسیار خرسند هستم که امروز میزبان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستیم و امیدوارم که چنین محافلی، بیشتر برگزار گردد. دکتر علیرضا بهشتی افزود: مرحوم شهید دکتر بهشتی همواره در نگارش آثار خود بر پیوند مباحث اسلام شناسی با مباحث روز و شناسایی صحیح موضوع توجه ویژه ای داشتند. فرزند شهید بهشتی در این راستا اظهار داشت: شما اندیشمندان آینده جامعه ارتباط بین حوزه و دانشگاه و ارتباط بین علوم انسانی و علوم تجربی را برقرار نمایید. وی در ادامه سخنان خود به برخی از موضوعات کتاب «بهداشت و تنظیم خانواده» که یکی از آثار شهید دکتر بهشتی می باشد اشاره نموده و ضمن بیان برخی مباحث مرتبط با این حوزه، از دیدگاه شهید بهشتی به تبیین موارد مرتبط پرداخت. دکتر علیرضا بهشتی همچنین اذعان داشت: شما فرهیختگان می توانید در ارائه راهکارهای مفید برای سعادت افراد جامعه بسیار کمک کننده باشید. وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان ساخت:شهید بهشتی ابعاد ناشناخته فراوانی دارد که نیازمند مطالعه بسیار است که انشاءا… بتوانیم در چنین برنامه هایی، گوشه ای از آن ها را به شما عزیزان بشناسانیم.

beheshti university alumni beheshti museum 1

همچنین در این مراسم از تابلوی اهدایی دانشگاه با طرح تمثال شهید دکتر بهشتی، به خانه موزه شهید بهشتی با حضور دکتر پیوندی و دکتر علیرضا بهشتی رونمایی شد.

گفتنی است غزل خوانی دکتر مرتضویان عضو هیأت علمی دانشگاه در رثای مقام شهید دکتر بهشتی، پخش نماهنگ با عنوان «آن ۵۳ سال»، تقدیر از دکتر علیرضا بهشتی توسط ریاست دانشگاه، بازدید از خانه موزه و… از برنامه های متنوع این مراسم باشکوه بود.

لازم به ذکر است اجرای این مراسم همانند سال گذشته، بر عهده اداره روابط عمومی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه بود.


نسخه چاپی
دیدگاه‌ها