1. Skip to Main Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer
سایت "بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی" تنها منبع رسمی اخبار و آثار شهید بهشتی است

تماس با ما

آدرس ایمیل :beheshti.org@gmail.com

کانال تلگرامhttps://telegram.me/shahid_beheshti

تلفن: ۲۲۲۶۳۵۰۰-۲۱-۹۸+

آدرس بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید آیت الله دکتر بهشتی : خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهید دستجردی، کوچه صبر، خیابان شهید مطهری، کوچه شهید بهشتی، شماره۱۲


    نام (*)

    آدرس پست الکترونیک (*)

    عنوان

    پیام


    دیدگاه‌ها
    • لیلا

      سلام و خسته نباشید
      من در مورد یک تحقیق دانشگاهی کار میکنم موضوع تحقیق من “نقش شهید آیت الله دکتر بهشتی در شکل گیری انقلاب اسلامی “است . خوشحال میشم اگر که مطلبی داشته باشید که در این زمینه به من کمک کند .ضمناً از سایت بسیار کامل و جدابتون هم تشکر میکنم

    • مدير سايت

      با سلام و ادب
      کتاب های تاریخی که درباره انقلاب اسلامی کار شده عموما به این مطلب پرداخته اند. بویژه کتاب 25 سال پس از انقلاب اسلامی که تالیف و گردآوری آقای علی بابایی است.
      منبع مهم دیگر برای تحقیق شما مجموعه اسناد ساواک جلد 3 است که درباره شهید دکتر بهشتی است.
      خاطرات منتشر شده شخصیت های دیگر انقلاب اسلامی هم که همدوره با ایشان بوده اند هم منبع بسیار خوبی است
      روزنامه های اطلاعات و کیهان سال های اول انقلاب هم در این زمینه یاری رسان است.
      سخنرانی های شهید بهشتی که درباره موضوعات و مسائل پیش آمده در اول انقلاب ایراد شده یا مجموعه گفتارهای منتشر نشده نیز سندهای محققانه ای در این زمینه بدست می دهند.

    • علی

      مایه دلگرمی جوانان هستید خدا خیرتان دهد

    • سیدرضا حسینی

      قبل از هر چیز از عوامل طراح سایت تشکر میکنم …سپس گله ای دارم از آقای دکتر:نمیخواهم از اشخاصی که فعلا در راس هستند دفاع کنم بلکه همین به اصطلاح آقایانی که جدیدا تصاویرشان در سایت ظاهر شده و دم از آیت الله دکتر بهشتی میزنند که چنین بود وچنان ،مگر خود زمانی حاکمان این مملکت نبودند.آیا بخود گفته اید که آن زمان تا کنون چه کاری برای این ملت مظلوم کرده اند!جز اشرافی گری وچپاول بیت المال؟فقط همین را بگویم که نه دکتر ونه خدای ایشان راضی نیستند که اینها از وی سخنی گویند چه رسد به اینکه تصاویر قبیهشان در کنار آن آیت معظم جا داده شود.چرا که بنظر من شان ایشان پس از جد بزرگوارشان همتایی ندارد پس لطفا حدود ایشان را حفظ نمایید.ضمنا از تصاویر گیرا وپر ابهت ایشان با کیفیت بالا در سایت بگذارید.اهدنا الصراط المستقیم.

    • حمیدرضا

      با سلام، من چند مدت پیش آثار کامل دکتر بهشتی رو سفارش دادم و خوشحالم که کتابخانه ی من با این مجمعه یک حال و حواب تازه به خودش گرفته. واقعاً خوندن آثار دکتر بهشتی خیلی خوشحالم میکنه و باعث آرامش من میشه، تو زندگی خیلی وقت ها مراجعه میکنم به نوشته ها و سخنرانی های این مرد بزرگ و بعدش به خودم میگم روحش شاد !

    • زهرا

      با سلام

      من حدود 3 سالی ست همکاری با مطبوعات را شروع کرده ام و خیلی علاقه مندم که با بنیاد همکاری داشته باشم. ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • مدير سايت

      با سلام و ادب. لطفا با بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید دکتر بهشتی تماس گرفته و سوابق کاری و حوزه فعالیت خود را بفرمایید تا هماهنگی های لازم انجام گیرد. با سپاس

    • مهر

      با سلام آیا امکان دارد حضورا” از بنیاد آثارشهید بهشتی بازدید کنیم و کتابهای مورد نظرمان را تهیه کنیم ؟

    • مدير سايت

      با سلام و ادب
      دسترسی به کتاب های شهید دکتر بهشتی و تهیه آن از بنیاد نشر آثار ایشان امکان پذیر است.

    • امین

      سلام.
      من روی یک تحقیق دانشگاهی با عنوان پدیده ی انقلاب از نگاه شهید بهشتی کار میکنم. می خواستم ببینم امکانش هست منو راهنمایی کنید؟
      همچنین می خواستم بدونم نشر بقعه که به انتشار آثار ایشون می پرداخت تعطیل شده و اگر نشده میشه آدرس دفتر جدیدش رو بفرمایید؟ (به دفتری که آدرسش روی سایت این انتشارات بود رفتم و ساختمون -میدان هفت تیر- تعطیل بود)
      همچنین میشه آدرس بنیاد رو بفرماید.
      تا اونجایی که من فهمیدم ایشون یک کتاب با عنوان ویژگیهای انقلاب اسلامی و یک مقاله با عنوان مراجل اساسی یک نهضت دارند. من هر قدر در اینترنت و کتابخانه ها گشتم متأسفانه این دو اثر را پیدا نکردم. اگر ممکنه منو راهنمایی کنید.
      با تشکر فراوان

    • مدير سايت

      با سلام و ادب. اگر واژه “پدیده انقلاب” به دقت بکار رفته باشد، شهید بهشتی در سخنرانی های متعددی درباره انقلاب اسلامی، اهداف آن و راه های جلوگیری از انحراف و کژروی انقلاب هشدار داده و فلسفه انقلاب را بیان کرده اند. این سخنرانی ها به دو دوره پیش از انقلاب و پس از انقلابت تقسیم می شود و در هردو دوره، دغدغه های شهید بهشتی برای پیشبرد صحیح و فارغ از افراط و تفریط انقلاب و توجه جدی به مسئله تربیت و اخلاق در نسل خواهان انقلاب حائز اهمیت است. برای خوانش آثار ایشان درباره انقلاب می توان به آثاری چون: ولایت، رهبری، روحانیت- حزب جمهوری اسلامی (دوجلد) – حق و باطل از دیدگاه قرآن – بایدها و نبایدها- مراحل اساسی یک نهضت- نقش آزادی در تربیت کودکان- مبانی نظری قانون اساسی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا مراجعه کرد و نیز سخنرانی های ایشان را درسایت مورد مطالعه قرارداد.
      مجوز نشر کتاب بنیاد نشرآثار و اندیشه های شهید دکتر بهشتی، بقعه، از سال 89 از جانب وزارت ارشاد و فرهنگستان تمدید نشد اما کتاب های شهید دکتر بهشتی در بنیاد موجود است و نسخه پی دی اف آن هم در سایت قابل استفاده می باشد. می توانید به آدرس : بلوار صبا (قیطریه) ، ک حسینی، ک ارغوان، پ 5 مراجعه فرمایید.

    • احمد

      نقد و بررسی اثار دکتر شریعتی هم شامل کارتان است؟

    • مدير سايت

      با سلام و ادب. حوزه وظایف سایت، محدود به شرح و تفسیر اندیشه ها و نظریات شهید دکتر بهشتی است.

    • رضا

      می خواهیم خاطرات شهید بهشتی را در دانشگاه زنده کنیم. به نظر شما چه کار باید بکنیم؟

    • علیرضا

      با سلام و خسته نباشید خدمت شما
      از کتاب های معروف شهید دکتر بهشتی، حج در قرآن است . چرا برای این کتاب در بنیاد کاری صورت نگرفته و اگر گرفته مطالبی برای نشر آن دیده نمی شود. من نظر علما را درباره حج می خواستم.

    • مدير سايت

      با سلام.
      تا بحال در سایت دو سخنرانی شهید بهشتی به مناسبت ایام حج و عید قربان منتشر شده که برگرفته از کتاب حج در قرآن ایشان است. کتاب نیز جزء آثار شهید بهشتی در بنیاد موجود است.

    • علیرضا

      منظورم خود کتاب حج در قرآن است .ایا کتاب حج در قرآن مثل بقیه آثار ایشان کار شده تا آن را خریداری کنیم. چون برخی کتب شهید بهشتی در انتشارات اطلاعات خیابان انقلاب وجود دارد. آیا این کتاب از کار چاپخانه ای بیرون آمده تا به حال؟

    • مدير سايت

      بله. کتاب حج در قران توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سال 1374 چاپ شده و در بازار نشر موجود است.

    • محسن

      سلام.

      فروشگاه رسمی موسسه شما در تهران، کجا هست؟

    • مدير سايت

      با سلام و ادب.
      در حال حاضر و به دلیل تضییقات موجود بنیاد نشر آثار شهید بهشتی فروشگاه رسمی برای فروش کتاب های ایشان در اختیار ندارد اما می توان آثار شهید را ازفروشگاه هایی چون شهر کتاب و شعب مختلف آن یا دفتر بنیاد نشر آثار شهید بهشتی تهیه کرد.

    • پگاه

      سلام
      تو این مدت خیلی از افراد گروه ها سیاسی شخصیت های برجسته در موردفیلم جدایی نادر از سیمین و گرفتن اسکار اظهار نظر کردن نظر اقای دکتر راجع به این فیلم چیه؟ایا شما هم فکر میکنید جایزه این فیلم به خاطر مسائل سیاسیه؟ فکر می کنید این فیلم شایستگی این جوایز رو نداشته؟اصلا اصل فیلم رو قبول دارین؟ لطفا سریع تر به این سوال جواب بدین

    • مدير سايت

      با سلام و ادب
      با توجه به انتشار این فیلم در سطح بین المللی و اینکه عده بسیاری آن را دیده اند، طبعا هر مخاطبی نظری درباره این اثر هنری و فکری دارد اما فضای سایت نشر آثار شهید بهشتی با توجه به حوزه کاربردی که برای آن تعریف شده، ارتباطی با نظردهی درباره این فیلم و موارد مشابه ندارد و طبیعتا چنین تفسیری نمی تواند در فضای این سایت منتشر شود.

    • علی

      با سلام.میخواستم ببینم کتابی هست که زندگینامه جامع این شهید بزرگوار را در برگرفته باشه؟

    • محمد

      عزیز منصف بزرگوار جناب اقای بهشتی
      من 52 سالم هست
      روزی در بزرگداشت سالگرد پدرم در محیط خانوادگی که حدود 40 نفر بودند با برادرانم قرار بر این گذاشتیم که پدر را انگونه که بود نقد کنیم. با شروع صحبت پس از شام در یاد پدر ، اینکه تا حال اکثر در وصف پدر سخن بیشتر گفته شده خانواده را به یاد اوری نقاط منفی پدر فرا خواندیم. چشمتان روز بد نبیند انهایی که از نوه های پدرم هر کدام داد ازادگی و ازادی و نقد افکار و اندیشه را را داشتند اولین معترضان این گروه کوچک خانوادگی بودند انهایی که با کوچکترین تغییرات در اندیشه و افکارشان به نقد مقدسترین افراد دین در اذهان خانواده می تاختند. برای ود من بسیار امزنده بود بسیار.چرا که نمی خواستند ذهنشان در مورد مردی که در خانواده از او یاد خوبی شده انتقادی بشنوند. بعضیها مجلس را ارام ترک کردند و بعضی ها به سکوت گزراندن و در حین صحبت که چرخشی بود یکنفری ضرورت طرح چنین موضوعی را در سالگرد پدر پیر خانواده پرسید. بنده که بعنوان پسر بزرگ ایشان بودم با تاسی به ایده اعتقادات همان شخص گفتم که حقوقی پدر دارد بر گردن پسر بزرگش، از جمله خواندن نمازها و مانده روزه های قضای پدر …. . و نین طرح کردم که اگر معتقد به معادیم چه بهتر که قفل از زبان بشکنیم و تا اگر حقوقی پدر به گردن کسی دارد لاقل در محدوده خانواده بر زبان رانده شود و شاید حقی ضایع شده توسط پدر را حد اقل با یک عذر خواهی از طرف پسر بزرگ که بنده باشم دل صاحب حق را نرو نموده و از حقش بگزرد و در مورد ان مرحوم دعا کند و او بخشوده شود.
      و دوم اینکه بقیه بدانند که نقد کردن افرادی که به نظر دیگران مقدس است چقدر وزین و ارام و با انصاف باید باشدو اینگونه به این و اون نتازند.
      خاطره دیگری را تعریف می کنم با توجه به شناختی که در این نوشته ها یت دیدم انسان منصفی هستی و خیر رسان و قطعا برای تو سود خواهد رساند شنیدن خاطرات و داستان ها و سخنان ، چرا که ادم منصفی هستی و در پی انصاف و حقیقتی . حتی خواندن قران شفاس برای دل های با ایمان و جز خسارت نمی افزاید برای انسان های ضالم .پدر یکی از دوستان سرطان گرفت و در بستر افتاد و فوت کرد. در تعزیه او می گفت خوشحال میشدم که میدیدم عده ای می ایند و پدر را در ان حال میبینند و دلشان به رحم می اید و اورا می بخشند. پدر ایشان در زمان قبل انقلاب در دادگستری بود.
      خدمت به پدر خوب گویی و خوش گویی از او نیست نقد درست او بهترین خدمت است در حقش، اگر چه تلخ باشد. خود شناسی و تبار شناسی برای خود انسان هم خوب است چرا که ضعفهایی را میبیند که دیگران ندیده اند و نخوت و بزرگ بینی ش کم میشود و با خود لا اقل صادق میشود.
      سخت ترین چیز در مرحله اول صادق بودن انسان با خود هست.
      از قران همیشه او قسم شیطان که می گوید به عزت و جلالت سوگند که همه را اغوا خواهم کرد جز مخلصان، همیشه مرا به تامل وامیدارد ، چرا نتقین را نگفته مومنان را نگفته ، مخلصان را گفته؟
      حتما برای شما که اهل تعقلین و تعمق نیز این نکته باید جالب باشد. خاص کسی است که اول با خود رو راست باشد و بداند سرو ته چه کرباسی است به قول ما.
      گلم، سخن کوتاه کنم
      دوست دارم ببینمت، اول برای خودم .
      چرا که از پدرت مرا رنجی در دل است که ازارم میدهد. ولی او به من شخص من ضلمی نکرده ، شناخت من در همان زمان از او و کار هایش و گفته هاش، مرا ازار میدهد. مرا از این رنج برهان. من او را در انحراف این انقلاب موثر میدانم. نقش او در دفاع از چیز های بد از رفتار های بد و توجیه چیز هایی که نمی باید توجیه می کرد . تو نمی دان چن سالت هست. من حدودا من وسه سال دارم. ایمیل مرا داری. خواستی تماس بگیر و کمکم کن از این رنج رهانیده شوم چون بیش از انچه به غیر ضرر رسانم به خودم به قلبم به نفسم ضرر می رسانم.می دانی قطعا رنجی بالاتر از ان نیست که ادمی دوست نداشتنی را با خود حمل کند. کاش من می توانستم ذره ای در وجود خود نسبت به کسی یا کسانی حس بد نداشته باشم. کاش می توانستم به پسر شاه بگویم با دفاع بد از او رنج او و دیگران را که از او دل خوشی دارند زیاد نکن. ولی در او صداقت نمیبینم تا چنین چیزی برای او بنویسم. چرا که بقول مولوی .. بوی هر هیزم پدید اید زدود. موفق باشی. امروز من نسبتا ارام شدمو این نبود مگر همین ، استشمام عطر دل انگیز اخلاص از نوشته هایت گه مرا بر ان داشت بی واسته با تو سخن گویم.شبت به خیر

    • امیر کیانی

      میخواستم از حضورتان بپرسم چگونه میتوانیم آثار شهید بهشتی را تهیه کنیم و مراکز فروش آثار شما کجاست؟

    • امیر کیانی

      لطفا راهنمایی کنید چگونه میتوانیم آثار شهید بهشتی را تهیه کنیم مراکز فروش آثار شما کجاست ؟

    • علی

      تو خود سایت که معرفی کرده آقا:
      تهران، مراكز پخش: اتابك ۶۶۴۱۳۰۳۱، ققنوس ۶۶۴۰۸۶۴۰ و ۶۶۴۶۰۰۹۹
      نمایندگی‌های فروش:
      اطلاعات ۶۶۴۶۰۷۳۴، كیهان ۳۳۹۱۶۹۹۱، معارف ۸۸۹۱۱۲۱۲، هُدهُد ۶۶۴۹۴۶۰۶
      شهرستانها:
      اصفهان: خانه شهید بهشتی ۲۳۶۳۸۸۸
      قم: معارف ۷۷۴۵۷۵۶، بوستان ۷-۷۷۴۲۱۵۵، شروق ۷۷۳۶۴۲۴
      مشهد: كتاب آفتاب ۲۲۲۲۲۰۴ و ۲۲۳۸۶۱۳
      شیراز: كتابفروشی موعود ۲۱۲۲۰۵۸
      اهواز: رنگارنگ ۲۲۲۴۹۷۱
      نمایندگی‌های فروش در شهرهای یزد، زنجان و بابلسر به زودی توسط سایت بنیاد اعلام می‌شوند.

    • امیر کیانی

      نشانی مراکز عرضه آثار شما کجاست ؟ و چگونه میتوانیم آثار شما را تهیه کنیم؟

    • مدير سايت

      لطفا با تلفن دفتر بنیاد تماس بگیرید تا دوستان راهنمایی کنند:
      88320901
      88320902

    • مدير سايت

      برای تهیه آثار و آشنایی با مراکز فروش باید با تلفن بنیاد تماس حاصل فرمایید.
      02188320901-4

    • امیر کیانی

      لطفا نشانی مراکز عرضه آثار تان را بگویید

    • seyed reza hosseini

      lotfan
      chand khatereh va maghaleh az aghaye dr dar zamane riyasate ishan dar ghoveye ghazaeeyeh dar site begonjanid ta sarane zaeefe dastgahe ghazayeman dars begirand !!!

    • شریف

      سلام علیکم
      برادرم جناب آقای دکتر نجف لک زایی سلام رساندند و فرمودند به اطلاع برسانم هنوز مقاله امنیت از دیدگاه آیت الله بهشتی که توسط ایشان نگارش شده است در مجله علمی پژوهشی چاپ و منتشر نشده است. از این رو درخواست کردند مطلب ایشان تا زمان انتشار از سایت حذف شود.
      با آرزوی توفیق و سلامتی
      شریف لک زایی

    • مدير سايت

      با سلام.
      حتما حسب آنچه جناب دکتر گفته اند عمل خواهد شد.
      با سپاس و تجدید ارادت

    • احسان

      سلام
      برام جالب بود که لینک دانلود کتاب به صورت رایگان در این جا وجود داره.
      لینک سایت:
      http://www.teribon.ir/archives/110926/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86%D8%9B-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87.html/comment-page-1#comment-18959

      اینم لینک دانلود:
      http://www.teribon.ir/?dl_id=306

    • فریبا پورمحرم

      با سلام
      تشکر از اینکه این سایت را در اختیار علاثه مندان به شهید عالی قدر دکتر بهشتی در اختیارمان قرار دادید
      سوالاتی برایم حاصل شده که پاسخ انها را از شما ویا خانواده محترم شهید دکتر بهشتی خواهانم
      اول از همه
      رابطه اقای مصباخ یزدی با شهید بهشتی واختلاف سلیقه هایی که در ایام با برکت عمر شهید دکتر با ایشان داشتند وچرا از دست اقای مصباح دلگیر بودند ودر مورد نامه هایی که شهید بهشتی به دکتر نوشت اقای مصباخ چه جوابی دادند .
      منظورم نامه های مخالفت شهید بهشتی با روش مصباح در مورد چکشی عمل کردن در با جوانان در حوزه ودانشگاه ومعرفی اسلام غیر قابل انعطاف به جهان و….

    • تیم تحریریه

      با سلام و ادب. برای کسب اطلاع تاریخی در زمینه پرسشتان باید به کتاب «شریعتی؛ جستجوگری در مسیر شدن» مراجعه کنید. در این کتاب به صراحت و روشنی مشخص شده است که شیوه برخورد شهید بهشتی با مرحوم دکتر شریعتی چگونه بود و چه نقدی بر شیوه برخورد آقای مصباح داشت و سرانجام این ماجرا به کجا ختم شد. البته اشاره به این نکته لازم است که شهید بهشتی با شیوه آقای مصباح در برخورد با متفکران و بویژه مرحوم دکتر شریعتی به صراحت مخالف بود و آقای مصباح همکاری خود را با شهید بهشتی پس از برخورد ایشان قطع کرد. شهید بهشتی همچنین موافق نبود که طلاب با روحیه خشن و پرخاشگر و حذفی برای مواجهه با متفکران و روشنفکران و نیز پیروان ادیان دیگر تربیت شوند.

    • رضا

      سلام
      از زحماتی که بابت شناساندن شهید مظلوم می کشید متشکرم.
      سلام ما را به خانواده ایشان برسانید.
      لطفا آدرس خانه موزه شهید بهشتی را در سایت بگذارید و در مورد اینکه چگونه و چه زمانهایی می شود از آن دیدار کرد هم راهنمایی کنید. هیچ جا در اینترنت چنین اطلاعاتی را نیافتم.
      به نظر می رسد مظلومیت شهید بهشتی همچنان ادامه دارد. نمونه اش: سایت فیلتر شده ایشان.
      موفق باشید

    • تیم تحریریه

      با سلام و تشکر از ابراز لطف شما
      آدرس موزه سرای شهید ایت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی : خیابان دکتر شریعتی، خیابان شهید دستجردی، کوچه صبر، خیابان شهید مطهری، کوچه شهید بهشتی، شماره12
      ساعات بازدید 9 الی 22

    • مریم .اصفهان

      به نام خدا
      باسلام وخسته نباشید از دست اندرکاران این سایت وهمچنین مطالب ارزشمندی که دراختیار قرار دادید.بنده درحال تحقیق درمورد دیدگاه این شهیدبزرگوار در مورد فلسفه تاریخ هستم .ممنون می شوم به جزء کتاب های حق وباطل وفلسفه دین وشناخت اسلام اگر آثاری از این بزرگوار که می تواند دراین زمینه کمکم کند ممنون می شوم معرفی نمایید.باتشکر وخداقوت

    • تیم تحریریه

      با سلام. از ابراز لطف شما متشکریم. دیگر آثار شهید دکتر بهشتی در این زمینه خدا از دیدگاه قرآن و محیط پیدایش اسلام هستند.
      موفق و پیروز باشید

    • منتقد.اصفهان

      به نام خدا
      با سلام وادب و احترام، وخدا قوت
      من خوشحال می شوم همکاری با خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان داشته باشم چون فکر می کنم آن طور که باید شاید فعال نیست آیا امکانش هست ؟ واینکه در اصفهان چه کسی بیشتر به دیدگاه شهید بهشتی وکتابهای ایشان تسلط کامل دارند تا بتوانم سوالاتی که دارم را بپرسم ممنون می شوم معرفی نمایید ؟
      موارد کمبودی که احساس نمودم در خانه فرهنگ شهید بهشتی اصفهان.
      1-نیاز به فضا سازی بیشتر 2- برگزاریهای کلاسهای درمورد سخنرانی ومعرفی آثار ایشان3- دعوت از فرزندان ایشان وسخنرانی وجلسات حداقل درهفته و یادر ماه یک بار 4 – نیازمند به فردی که با مدارس ودانشگاهها لینک شده ودانش آموزان و دانشجویان را به خانه فرهنگ دعوت کرده تا بیشتر با دیدگاه وشخصیت ایشان آشنا شوند. واقعا مایه تاسف است که اهل اصفهان باشی ندونی ایشان چه شخصیتی داشتند ودیدگاه ایشان چه بوده البته ناگفته نماند خودم هم از زمره این افراد بی اطلاع بودم اما خدا را شکر کم کم شروع کردم وعلت اینکه خودم وبرخی مردم کمتر اطلاع دارند این دونستم که باید ابتدا ایشان را وشخصیت و تلاشهای که برای انقلاب اسلامی داشتند برای مردم بیان شود وبعد کتابهای ایشان معرفی شود خیلی از مردم شاید اطلاع کافی ندارند ولی وقتی از ایشان صحبت می شودودیدگاههای ایشان مطرح می شود تمایل زیادی داشته که کتابهای ایشان را مطالعه نمایند .

    • تیم تحریریه

      با سلام و احترام. از تلاش ها و اقدامات و توجهات شما بی نهایت سپاسگزارم. خانه فرهنگ اصفهان زیر نظر شهرداری اصفهان فعالیت می کند و ارتباطی با بنیاد نشر آثار شهید بهشتی ندارد. انشاالله در تحقیقات و اقدامات خود موفق باشید.

    • maryam

      با سلام وادب واحترام

      آیا درمورد اینکه مجموعه ای از آثارشهید بهشتی جمع آوری نمایند کاری انجام گرفته مانند مجموعه آثار شهید مطهری که در چند جلد است به صورت موضوعی ؟
      فایل صوتی سخنرانی ایشان در مورد موضوعات مختلف در یک نرم افزار کامل چطور؟
      این ها پشنهادی بود که به ذهنم رسید واینکه چطور می توان مقالات را برای ارزیابی بر روی سایت ارسال نمود ؟
      از کلیه دست اندرکاران سایت برای مطالب ارزشمند متشکرم .خدا قوت.

    • تیم تحریریه

      با سلام و احترام.
      مجموعه آثار شهید بهشتی با ترتیب جمع آوری آثار بجای مانده از ایشان در حال انتشار است و هنوز انتشار تمامی آثار و تالیفات یا سخنرانی های ایشان به پایان نرسیده است. برخی از فایل های صوتی سخنرانی های ایشان در نرم افزارهای صوتی تولید شده است که امیدواریم در نمایشگاه کتاب سال 94 به مخاطبین عرضه شود. مقالات را نیز می توان به ایمیل سایت ارسال کرد تا برای بازبینی و بررسی به شورای سیاستگزاری بنیاد ارائه شود.

    • دانشجو

      به نام خدا

      چرا سایت فیلتر شده نباید سایت فیلتر شود شهید بهشتی برای انقلاب ومردم خیلی زحمت کشیدند واقعاً ناراحت کننده است که به راحتی نشود از مطالب ارزشمندشان استفاده نمود باید افرادی که در جامعه بودند وتلاشهایی که داشته به عنوان الگو در جامعه درست شناسانده شوند آیا باز می خواهیم به بیگانگان اجازه دهیم تا الگوهایشان را غالب نمایند بعد دنبال چاره باشیم چگونه مهار نمایم؟؟!!!

    • آگاه سازی

      سايت آگاه سازى تريبون جبهه حزب الله فيلتر شد!

      سایت پايگاه تحلیلی اطلاعاتی آگاه‌سازی از ساعت ٢٠/٣٠ سه شنبه شب ١٦ديماه ٩٣ از سوی تمامی ای.اس پی‌ها مسدود شده است.
      مركز آگاه سازى جبهه حزب الله، نوشت: «برخی کاربران گرامي آگاه‌ سازی از سه شنبه شب حدود ساعت ٢٠/٣٠ با ارسال پیام‌ها و کامنت‌های متعدد به مسئولين و مديران سايت آگاه‌سازی اطلاع داده اند که نمی‌توانند بدون فیلتر شکن وارد سایت شوند. اين مركز افزود: مسولان این سایت تلاش خواهند کرد مرجع مسوول مسدود نموده اين سايت را شناسایی و برای رفع مشکل اقدام بايسته معمول نمایند».
      agahsazi.net

    • مریم .خ.دانشجو

      زمانی که واقعا خسته شده بودم نا امید از ادامه تحصیلم با کتابهای شهید بهشتی آشنا شدم ،واقعا زمانی که زندگینامه وکتابهای ایشان را مطالعه نمودم روحیه گرفتم و انرژی خود را باز یافتم.خستگی ناپذیر ی ، مسولیت پذیری ،دقت، صبر، و…شهید بهشتی در تعلیم وتربیت انرژی رو به اضمحلال رفته من را برگرداند .من توصیه می کنم دوستان کتاب سه گونه اسلام وشناخت اسلام ،حق وباطل شهید بهشتی را که کمتر از جورج ریتزر وآنتونی گیدنز نیست بخونند ، بعد تعمق کنند ،تجزیه کنند بعدا میفهمید من چی می گم،چرا اسطوره کُشی !؟اسطورهای چون شهید بهشتی ودیگر شهیدان عزیز دیگر یافت نمی شود اما اندیشه های آنها ،ارزش آنها ،تلاش آنها و…در ذهنها باید تداعی شود که بیگانگان اجازه به خود ندهند ارزشهای پوچشان واندیشهای مخربشان را غالب ذهن ما جوانان نمایند .
      از سایت پربار ومطالب ارزشمندتان بسیار سپاسگزارم وخدا قوت به همۀ شما بزرگوارن .

    • دانش پژوهان

      با سلام وخسته نباشید
      ممنون می شوم به سوالات بنده در صورت امکان پاسخ دهید
      سوالات
      1- چرا شهید بهشتی در روز شهادتشان موضوع جلسه مجلس را تغییر دادند، وچه کسانی کاندیدا بودند
      2- عاملان این فجایع بزرگ دستگیر شده اند ؟چه اقداماتی در کشوربرای دستگیری عاملان فجایع بزرگ انجام دادن؟
      3- کینه عاملان فجایع از کجا نشات گرفته بود ؟
      4- نحوه آشنایی عاملان فجایع با شهید بهشتی به چه صورت بوده است؟5
      5-شهید بهشتی درمورددیدگاههای ،مرحوم دکتر علی شریعتی چه نظری داشتند ؟آیا دیدگاههای ایشان را می پذیرفتند نقد شهید بهشتی به ایشان در چه مواردی بود؟

      با تشکر از شما ومطالب ارزشمند تان.

    • تیم تحریریه

      با سلام و احترام
      شهید بهشتی موضوع صحبت را در روز شهادت تغییر ندادند. بحث آن جلسه حزب جمهوری اسلامی با توجه به مخفی شدن آقای بنی صدر از یک هفته پیش از آن و نامعلومی وضعیت دولت، از پیش درباره وزاتخانه ها و شخصیت های آماده برای ریاست جمهوری تعیین شده بود.
      درباره دستگیری عاملان فاجعه هفت تیر باید به مطبوعات و تحقیقاتی که صورت گرفته مراجعه کنید و چنانچه معلوم است تا کنون کسی در این رابطه دستگیر یا مجازات نشده است. هرچند بر اساس تحقیقات تاریخی فردی به نام کلاهی عامل بمب گذاری در حزب تشخیص داده شدکه البته با شهید بهشتی آشنایی شخصی نداشته است و با نفوذ در شعبه های فرعی حزب به دفتر مرکزی راه یافته بود.
      برای اشنایی با دیدگاه های شهید بهشتی درباره مرحوم دکتر شریعتی باید به کتاب “شریعتی جستجوگری در مسیر شدن” مراجعه بفرمایید که در آن کامل ترین و آخرین نظرات شهید درباره مرحوم دکتر درج شده است. شهید بهشتی در عین نقد به برخی دیدگاه های مرحوم دکتر شریعتی که امری کاملا عادی و رایج بین متفکرین است در مجموع روش و مقصود مرحوم دکتر را تحسین می کردند و تلاش وی را می ستودند و با آن هم جهت بودند و در بسیاری موارد نیز اشتراک عمل و نظر داشتند.

    • سرچشمه دانش وبینش؟؟

      به نام خدا

      بخشی از مصاحبه با خواهر شهید مظلوم آیت الله دکتر محمدحسینی بهشتی درمورد دانش وبینش

      بالاترین چیزی که شهید مظلوم از آن به ارث بردن آن اصالت و ریشه خانوادگی ایشان آقای خاتون آبادی (ره) ،خواهر شهید بهشتی بیان میدارند که: «آنگونه که مادر تعریف می کردند که : آقای خاتون آبادی (ره)تمام شبشان لباس احرام می پوشیدند وبسیار علاقمند به گل بودند وسجاده خود را طوری پهن می نمودند که آین طرف وآن طرف باغچه گل باشد،بعد سماور روشن کرده ودختران را یکی یکی با نازو نوازش بیدار می نمودند که، با با جانم الان موقع نماز شب است اگر مایل هستید نماز شب بخوانید، بلند شوید ووضوگرفته وآبجوش خورده تا گلویتان تازه گردد نه اینکه نماز را تحمیل نمایند وبعدپدر جلو ایستاده ودختران پشت سر او شروع به نماز خواندن مینمودند این زمانی ایست که مادر شهید بهشتی هنوز از دواج نکرده بودند، این پدر روشنفکر واین پدر از هرلحاظ شایسته دختران را اینگونه تربیت می نمودند که هم بینش برآنها پیاده می نمودند وهم دانش را ،این عبادت که همان بینش آنها ودانش را اینگونه پیاده می نمودند که درآن زمانی که دختران به آن صورت کارهای فرهنگی انجام نمی دادند ودختران زیاد فعالیت فرهنگی نداشتند ،آقای خاتون آبادی (ره) معلمین مرد رابرای آموزش وتعلیم دختران می گرفتند وکه تمام علوم وفنون جدید را به آنها می آموختند وپرسش وپاسخ سوالات وتعلیم در پشت پرده انجام می گرفت ،درواقع این بینش در دل شب وتربیت کردن فرزندان ودانش روز به اینگونه منظم .نه آنگونه که دانش را آنقدر بی اهمیت باشد که بینش ازبین رود خواهر شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی ببان می دارند که دانشی در جامعه می تواند کار ساز باشد که همراه با بینش باشد ودانشی می تواند برای جوانان پر بار باشد که همراه با بینش باشد چرا که دانشی که با بینش همراه باشد جوانان مارا «حسن الدنیا والاخره»ودانشی که بدون بینش باشد جوانان مارا «خسر الدنیا والاخره» می نماید.حال آیا دانش های ما با بینش همرا ه است ؟!!! راه حل چیست؟!!!!

    • دانشجو

      سللم وخسته نباشید ممنون می شوم اگر امکان دارد درخصوص چگونگی آشنایی عامل فجایع انفجار هفت تیر60و اقدامات که برای دستگیری عاملان انجام شده کتابی را معرفی بفرمایید.

    • دانشجو.

      درست زمانی که نامید از برخورد های وصحبتهای نامید کننده که از دانشگاه می شنیدم ، بی اختیار کتابی را در گوشه قفسه کتاب خانه هم اتاقی ام بود برداشته مطالعه نمودم بعد از خواندن زندگینامه ویک کتاب دیگر از ایشان جرقه ای امیدواری برایم رقم خورد که چنین شخصیت بزرگواری چگونه در برابر اتهامات و ناملامایتها وسختیها برخورد می نماید سعی نمودم تا تمرین نمایم که همانند ایشان رفتار نمایم تا بتوانم در ادامه کسب دانش وعلم ومعرفت دینی نامیدو مایوس نباشم وخوشحال از این هستم که توانستم با خواندن زندگینامه شهید بهشتی وکتابهای ایشان امیدواری پیدا نمایم.
      جا دارد از فرزند بزرگوار ایشان جناب آقای دکتر محمد رضا بهشتی که به حق نام نشانی از پدر را به ارث بردند تشکر نمایم که روند یک پژوهش را باوجود اینکه دانشجوی ایشان نبودم وبا ایشان ملاقاتی وآشنایی نیز نداشتم با صبوری آموختند.و امیدورام این حرف حقیقت تحقق یابد که آمریکا در چه فکریه ایران پر از بهشتیه .اگر شخصیتی چون بهشتی نداریم حداقل اندیشه ها وافکارایشان را درسراسر جامعه بپرورانیم .از سایت پر بارتان بینهایت سپاسگزارم.خداقوت

    • دانش جو

      دکتر محمد رضا بهشتی :
      در بیان اینکه چرا شهید بهشتی توانسته نقش موثری داشته باشد ؟ویژگی های را چنین بیان می دارد:

      بارزترین ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی درحوزۀ مدیریت
      1 مرد میدان عمل ونظر

      2 ژرف اندیشی
      3 نگاه بنیادی

      4 نگاه علت یابی بنیادی

      5 دور اندیشی

      6 همه سونگر ودرک به هم پیوستگی

      7 کار دست جمعی

      درا دامه بیان نمودند؛ که لوازم کار دست جمعی این سات این خصوصیات هم در خودش و هم در محیط و فضای ایجاد نماید وفقط دانستن کافی نیست.

      لوازم کار دست جمعی

      1 فرد باید از مطلق نگری فاصله گرفت ، قانون همه یا هیچ
      2 نقد پذیری ( انتقاد پذیری)
      3 دارای سعه صدر بالا داشتن
      4 توانایی اغناء کردن
      5 مسولیت پذیری جمعی
      6 اهل شناسایی افراد
      7 مدیریت تقیسم بندی با توجه به ظرفیت
      8 نظم ومدیریت برای بعد از فراغت کار
      9 پیچیدگی در عرصه فرهنگ ومدیریت شناسایی ( انسانشناسی )

    • دانش جو

      به نام خدا

      با سلام واحترام

      وتبریک سال نو به شما دست اندرکاران این سایت
      امیدوارم در سال جدید امکان استفاده از این سایت بدون فیلتر باشد .

    • تیم تحریریه

      با سلام
      سال نو را تبریک میگوییم
      ان شاالله

    • دانشجو

      به نام خدا

      با سلام وادب واحترام،
      با سپاس از اینکه پاسخگو پرسشهای بنده بودید،فیلتر بودن این سایت واقعا برای من مشکل است مثال در حین خواندن مطالب کامل قطع می شود ودیگر نمی توانم مطالب را بخوانم.ممنون می شوم مطالب که بروی سایت قرار می گیرد به ایمیلم ارسال شود.حداقل می توانم مطالب را به راحتی بخوانم.با تشکر وخدا قوت به همۀ دست اندرکاران ومطالب ارزشمندتان.

    • م.ا.ذاکری

      با سلام و خسته نباشید
      حضورتون در نمایشگاه کتاب با توحه به شخصیت شهید بهشتی آثار ایشون و جایگاه ایشون در انقلاب اسلامی ایران- بسیار بسیار ضعیف بی کیفیت با طرحهای غیر جذاب و هیمنطور تبلیغات بسیار بسیار ضعیف و غیر قابل قبول بود اینکارها رو میکنید که طرف برگشته بود گفته بود آثار بهشتی خواهانی ندارند!
      تبلیغتون بسیار تاسف بار بود
      غرفه تونم همیشه خالی و با توجه به آثار جذاب و شخصیت بالای شهید بهشتی اینبار مقصر بانیان نشر آثار ایشون هستند

      در مورد آدرس مراکز فروش آثار شهید بهشتی لطفا آدرسهاروهم بنویسید
      مثلا مخاطب از یه جای خاصی از تهران باید به کدوم زنگ بزنه که بهش نزدیک باشه؟

    • سید

      با عرض سلام
      برخی سایت ها اقدام به قرار دادن کتابهای شهید بهشتی برای دانلود کرده اند.
      آیا استفاده از این کتب طبق نظر شما مانع شرعی ندارد؟و از نظر موسسه شما بلا مانع است یا خیر؟
      لطفا پاسخ بنده را بدهید
      مانند سایت زیر
      http://tavalod.blog.ir/1394/04/08
      در ضمن من چند صفحه‌ای از این کتب را مطالعه کرده ام، چنانچه مورد رضایت شما نیست لطفا شماره حساب دهید تا واریز کنم.
      باتشکر

    • تیم تحریریه

      با سلام و احترام و سپاس از شما برای توجه به این مسئله. با توجه به اینکه تا مدتی قبل سایت بنیاد فایل کتاب ها را جهت استفاده علاقه مندان در سایت قرار داده بودو این سایت ها در آن زمان اقدام به استفاده از کتاب ها نموده اند مطالعه و دانلود کتاب ها بلامانع است.
      پیروز و سربلند باشید

    • محمد

      با سلام خدمت مدیر سایت
      سایت چند ماهی است که فیلتر است علت ان چیست؟؟؟؟

    • تیم تحریریه

      با سلام. سایت از تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ متاسفانه بدون اعلام دلیل فیلتر شده است.

    • ناشناس

      کتابهای شهید بهشتی ره وسخنرانی هایش را با تعمق خواند باید درک نمود تا بتوان درست فهمید ودر عمل روشها ومنش ها یش را به کار برد.من تشویق نمی کنم در مورد ایشان بنویسند ، تشویق می کنم کتابهایش را بخوانند ودر عمل ومنش خود آنهار ا به کار برند وبعد از اینکه خوب درک کردند می توان نوشت .روحت شاد که زندگی کردن با سخنرانی هایت به من آموختی .

    • A.H.T

      با عرض سلام وخسته نباشید خدمت اعضای شریف بنیاد
      بنده دانشجوی ترم ۲ مهندسی کامپیوتر هستم و درخواستی از شما دارم
      من تا کنون هیچ کدام از آثار شهید مظلوم را مطالعه نکرده ام و میخواهم شروع به مطالعه ی این آثار کنم. ولی مشکلی دارم. و مشکل این است که نمیدانم مطالعه را از کدام اثر شروع کنم و چگونه ادامه دهم و در اصل برنامه ی دقیقی نمیتوانم تنظیم کنم. از شما درخواست دارم که کمکی به اینجانب بکنید و سیر و برنامه ای را برای من مشخص کنید. ممنون از زحماتتان

    • تیم تحریریه

      با سلام و آرزوی موفقیت برای شما
      مطلب درخواستی بزودی برای شما ارسال خواهد شد

    • ایمان

      با سلام
      لطف بفرمایید کلیپ زیبایی که 11 تیرم در مراسم شهید بهشتی در کانون توحید پخش شد رو در سایت یا کانال تلگرام برای دانلود قرار بدید. پیشاپیش ازتون تشکر می کنم

    • محمدتقی علیپور

      با سلام و عرض خسته نباشید.
      به خاطر دارم در دوران کودکی که مصادف با سالهای آغازین انقلاب بود، پدرم کتاب داستان کودکانه ی کوتاهی را برایم تهیه کرده بود که به قلم شهید بهشتی بود (تا جایی که به یاد دارم از زبان چند بچه مدرسه ای و درباره نحوه برخورد صحیح با مسیحیان و اهل کتاب از نظر آموزه های اسلامی بود). با اینحال تا حالا نتوانسته ام نسخه دیگری از این کتاب را تهیه کنم و در لیست آثار شهید بهشتی هم در جایی ندیده ام. در صورت امکان درباره امکان دسترسی به این کتاب راهنمایی بفرمایید. با تشکر پیشاپیش

    • تیم تحریریه

      با سلام
      این داستان چندی پیش در وبسایت در چهار بخش با نام ‘در جست و جوی حقیقت’ بازنشر شد. برای خواندن آن می توانید لینک های ذیل را دنبال کنید:
      بخش ۱ : http://www.beheshti.org/?p=7955
      بخش ۲ : http://www.beheshti.org/?p=7976
      بخش ۳ : http://www.beheshti.org/?p=7987
      بخش ۴ : http://www.beheshti.org/?p=8007

    • صادق

      سلام
      شخصا امروز (25 مهر) به کتاب فروشی هایی که اعلام کردید برای تهیه اثار رفتم، نه فروشگاه “کتاب مرجع” و نه “انتشارات مولی” هیچکدوم گفتند اثار رو ارائه نمی کنند!
      این باعث تاسفه که اثار شهید بهشتی رو در بین این همه کتابفروشی خیابون انقلاب نمی تونی تهیه کنی!!

      من الان یک کتاب از اثار ایشون رو می خوام باید به کجا مراجعه کنم؟

    • تیم تحریریه

      با سلام و عرض پوزش
      این امر به بخش فروش ارجاع داده می شود و با نماینده ذکر شده در میان گذاشته خواهد شد.
      برای بهبود بخش فروش و تسهیل خریداری کتب شهید بهشتی اقداماتی در دست انجام است که انشالله به زودی اطلاع رسانی می گردد. در این حین می توانید با ادمین کانال تلگرامی ارتیاط برقرار کنید. مورد شما با ایشان درمیان گذاشته شده است.
      آدرس کانال تلگرام بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی در بخش تماس با ما موجود می باشد.
      beheshti_admin@
      یا در صورت تمایل می توانید با تلفن ۲۲۲۶۳۵۰۰ تماس بگیرید.

      با تشکر

    • فاطمه قمصري

      با سلام و قدرداني از سايت پر محتويتان كه در راستاي شناخت شخصيت برزگي كه امام رحمة الله فرمودند”
      ” بهشتي يك ملت بود”. كمك مي كنيد
      من در خارج از كشور هستم و قرار است كه براي نسل جوان و كودكان ايت الله بهشتي را معروفي كنيم ولي چه گونگي ان را در چند سؤال مطرح مي كنم اگر لطف كنيد كه مرا در اين جهت راهنمايي بفرماييد ممنون مي شوم ضمنا اگر بتوانيد اين مطالب را به زبان اينگليسي در اختيارم قرار دهيد خيلي مناسب تر و بهرهمندتر هست و يك دنيا تشكر مي كنم
      سؤالات به شرح زير:
      ١-آیت الله بهشتی چه اهدافی در زمان نوجوانی داشت؟
      ٢-چگونه توانست پايه گذاري يك زندگي با هدف را از همان أغار نوجواني فراهم كند؟
      ٣-اگر ما بخواهيم به بچه ها شخصيت ايت الله بهشتي را تدريس كنيم بايد چه فضيلت و مشخصه أي را اموزش دهيم
      ٤-از طريق بخش بيوگرافي ايشان و سخنراني هايشان چه چيزي باعث الهام بخشيدن ايت الله بهشتي شد؟
      با تشكر فراوان
      فاطمه قمصري